La Multi Ani Romania, La Multi Ani Roman Diesel!

Posted: 2 Decembrie 2011 in Colectia mea de machete
Etichete:, ,

Pentru ca ieri am sarbatorit cu totii ziua Romaniei, voi prezenta o macheta unicat, 100% romaneasca. Este vorba despre un autocamion cu semiremorca Roman Diesel 19215. Mai intai voi incerca sa spun cateva cuvinte despre camionul real, asa cum incerc sa fac de fiecare data. Roman Diesel R19215 FS a fost construit in anii ’70-’80 la Uzina de Autocamioane Brasov (fosta Steagul Rosu), dupa o licenta MAN (inclusiv motorul – acest model era propulsat de un motor MAN D2156HMN8 de 10349 cmc, ce genera o putere de 215 cai) si era destinat tractarii semiremorcilor de diverse tipuri (cu prelata, frigorifice, trans-container, etc).

Sa trecem la macheta propriu-zisa. Eu am intrat in posesia ei acum vreo 6 ani, si se pare ca aceasta macheta a fost facuta in atelierul de prototipuri al fabricii, cadou pentru aniversarea (sau pensionarea??) directorului (general?) (prin anii ’70) dupa care a trecut prin cateva maini (lucru care, din pacate, se observa putin) si a ajuns la un comerciant de antichitati, de unde am cumparat-o eu.

Macheta este realizata integral din tabla, la o scara ce pare apropiata de 1:24 si, in afara de cateva mici defecte si retusuri de vopsea (deh, trecerea vremii a lasat cateva urme, oricum mult mai putine decat pe un camion adevarat de varsta aceasta) este intr-o stare nesperat de buna.

Macheta este montata pe un postament din lemn lacuit, acoperit cu catifea albastra si este protejata cu un capac din plexiglas (intarit cu coltare din inox la colturi), care se inchide cu o incuietoare cu arc.

Macheta Roman Diesel in cutie

Macheta Roman Diesel in cutie

Incuietoare macheta Roman Diesel in cutie

Incuietoare macheta Roman Diesel in cutie

Macheta este foarte detaliata, in ciuda modalitatii de fabricatie. Sunt prezente detaliile legate de suspensie (arcuri lamelare), frane (buteliile de aer comprimat, cilindrii de frana),  caroserie (masca, manerele de la usi, etc), etc. Semnalizatoarele din fata sunt din plastic portocaliu transparent, fapt ce mareste aspectul de autenticitate al machetei. Semiremorca are doua roti de rezerva, montate dedesubt, inrocmai ca la modelul real, iar lapartea posterioara sunt prezete grilele de ventilatie (fiind o semiremorca frigorifica, era prevazuta cu grile de ventilatie pentru evacuarea condensului).

Macheta Roman Diesel vedere de ansamblu

Macheta Roman Diesel

 

Si acum sa trecem la functionalitate sau la „ce stie sa faca”. Macheta aceasta este ca o cutie plina cu surprize. In primul rand, directia este functionala.

Cabina se rabate, lasand la iveala motorul, usile cabinei se deschid si oglinzile sunt rabatabile. Tot la capul tractor mai gasim un lucru interesant, si anume, mecanismul seii, care (la origine)  cred ca putea permite decuplarea remorcii (acum functioneaza, insa cursa este limitata si necesita o revizie).

Trecand la semiremorca, se cuvine sa mentionam usa laterala si usile din spate care se deschid si sunt prevazute cu mecanism de inchidere, intocmai ca la modelul real, si cutiile de scule de sub duba care se deschid si ele.

Macheta Roman Diesel usa laterala

Macheta Roman Diesel usa laterala

In concluzie, pot spune ca este cu adevarat o macheta de colectie, unicat, foarte bine realizata, care merita (in viitor) o restaurare atenta si minutioasa, insa asta este o alta poveste.

Anunțuri
Comentarii
  1. georgetilea spune:

    este de vanzare? sau o alta macheta tot cu roman

  2. seby spune:

    super machete vreau si eu una

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s