Comparativ Skoda Fabia

Posted: 11 Ianuarie 2012 in Recenzii machete
Etichete:, , , , ,

Dragi prieteni,

Astazi am sa va prezint o scurta comparatie intre trei machete ale aceluiasi producator, ale aceluiasi model si la aceeasi scara: Skoda Fabia Combi. Bine, bine, veti spune, de ce sa comparam trei lucuri identice? Pai…, nu sunt chiar identice. Ele sunt machete ale aceluiasi model, insa generatii diferite: este vorba despre Skoda Fabia I (modelul lansat in 1999), Skoda Fabia II (modelul lansat in 2007) si Skoda Fabia II facelift (model din 2010), toate in versiunea Combi.

Cateva cuvine despre autoturismul real (desi cred ca il cunoastem cu totii foarte bine, intrucat este un model foarte popular in toata Europa, nu numai la noi). Fabia a aparut in 1999 ca un inlocuitor al mai vechii Skoda Felicia (primul model fabricat de Skoda sub umbrela Volkswagen). Fabia este un autoturism din segmentul B (subcompacta, supermini, clasa mica, etc), construita pe o platforma comuna cu Volkswagen Polo si Seat Ibiza si a fost produsa initial in versiune hatchback, dupa care a aparut versiunea break (Combi) in 2000, fiind urmata la scurt timp de un sedan (destinat in mod special pietelor „emergente”).

Modelul a suferit cateva modificari minore in 2005 si 2006, fiind urmat de o generatie noua in 2007 (Skoda Fabia II), generatie ce a primit un facelift discret in 2010.

Machetele pe care le voi prezenta astazi sunt produse de cehii de la Abrex (in China),  la scara 1:43, din zamac, cu parti din plastic. Astfel, caroseria este integral din metal, iar sasiul, interiorul, jantele si alte mici detalii (calandrul, oglinzile, etc) sunt din plastic. Pneurile sunt din cauciuc, iar farurile, lamile de ceata si stopurile (sau „triplele”) sunt din plastic transparent.

Machetele sunt montate pe postamente din plastic negru, inscriptionat, in cutie din plastic transparent care este, la randul ei, ambalata intr-o cutie de carton.

Cutii machete Skoda Fabia Combi 1:43

Machete Skoda Fabia Combi pe postament

Toate cele trei machete sunt atent detaliate, reproducand destul de fidel detaliile autoturismului real, atat la interior (bord, profilul scaunelor, etc) cat si la exterior, chiar si pe dedesubt (sasiu, esapament, etc). Machetele prezentate aici sunt de culoare rosie nemetalizata (Red Corrida), culoare identica pentru toate cele trei (aceasta culoare exista si in paletarul de culori Skoda pentru toate cele trei modele).

Machete Skoda Fabia Combi - vedere generala

Machete Skoda Fabia Combi - vedere sasiu

Diferentele dintre modelele reale sunt bine capturate de catre cele trei machete analizate. Astfel, daca intre primul model si cel de-al doilea, cel din 2007, diferentele sunt importante (si pot fi cu usurinta remarcate: o fata complet noua – faruri, proiectoare de ceata, calandru, capota, spatele revizuit destul de mult, etc), intre modelul 2007 si faceliftul din 2010 diferentele sunt subtile si greu de observat chiar si la modelul real, insa cu toate acestea ele au fost foarte bine reprezentate si in cazul machetelor: o noua capota a motorului, un calandru mai sportiv, cu grile mai pronuntate si mai rare, faruri mai aerodinamice, noi proiectoare de ceata, o noua bara de protectie (mai agresiva in cazul modelului din 2010, cu un nou spoiler, mai mic si cu o forma schimbata), un nou model de jante.

Va invit sa le vedeti in fotografiile detaliate mai jos, incepand cu partea frontala.

Skoda Fabia I Combi (1999) – toata partea frontala este mai „conservatoare” (raportat la standardele de astazi): farurile cu o forma simpla, farurile de ceata (proiectoarele) mari, calandrul relativ drept, etc.  Bara de protectie prezinta un bandou de cauciuc (care va dispare odata cu modelul din 2007), iar capota are o nervura lata, destul de pronuntata pe capota din fata.

 

Macheta Skoda Fabia 1999 - fata

Skoda Fabia II Combi (2007) – vedere din fata: farurile au fost inlocuite cu unele aerodinamice, ce se prelungesc pe colturi, proiectoarele au fost inlocuite cu unele rotunde, mai mici, oglinzile retrovizoare au capatat o forma mai rotunjita, grila radiatorului a devenit mai rotunjita, forma barei de protectie s-a schimbat si ea, la fel prizele de aer din bara, ca si cele de la baza parbrizului, iar capota are o forma mai ascutita, cu o nervura mai ingusta si mai pronuntata. De notat ca numarul de inmatriculare dispare, fiind inlocuit cu o placuta cu numele modelului (asadar, vorbim de-acum despre un exemplar „de showroom”).

Macheta Skoda Fabia II - fata

 
 Skoda Fabia IICombi facelift 2010 – vedere din fata: farurile sunt un pic mai alungite, proiectoarele au fost inlocuite cu unele aerodinamice, pe colt, masca radiatorului a devenit mai sportiva, cu grile mai pronuntate si mai rare, forma barei de protectie s-a schimbat si ea foarte subtil, inclusiv spoilerul negru de la partea inferioara si priza de aer din bara, care si-a schimbat forma, capatand o alura mai sportiva, iar nervura capotei este un pic mai lata. Restul machetei este neschimbata fata de sora ei mai varstnica, Fabia II. Au ramas neschimbate oglinzile retrovizoare, priza de aer de la baza parbrizului, stergatoarele si restul detaliilor exteroare si interioare, la partea din fata.
 

Macheta Skoda Fabia Facelift 2010 - fata

 La partea din spate.

Skoda Fabia I Combi (1999): stopurile, mai patratoase, prezinta deja „C”-ul caracteristic tuturor modelelor Skoda. A treia lampa de frana este incorporata in spoilerul de la partea superioara a haionului, sigla este bine figurata, la fel si inscriptionarea modelului si a motorizarii.

Macheta Skoda Fabia I Combi - spate

Skoda Fabia II Combi: se observa cu usurinta, forma schimbata a haionului, a treia lampa stop la interior, stopurile alungite, o noua bara de protectie si o noua inscriptionare cu numele modelului. De remarcat logo-ul Skoda, la fel de bine detaliat ca si in cazul Skodei Fabia I Combi, precum si inlocuirea numarului de inmatriculare cu placuta cu numele modelului.

Macheta Skoda Fabia II Combi - spate

 In cazul machetei de Skoda Fabia II Combi facelift 2010, partea posterioara este neschimbata fata de modelul anterior.

Macheta Skoda Fabia II Combi facelift 2010 – spate
 
 
O alta modificare importanta apare la nivelul jantelor, pe care va invit sa le vedeti in fotografiile urmatoare.
 

Macheta Skoda Fabia I Combi - detaliu roata

 

Macheta Skoda Fabia II Combi - detaliu roata

 

Macheta Skoda Fabia II Combi, facelift 2010 - detaliu roata

 
Acum, dupa ce am vazut machetele „pe bucatele”, haideti sa le vedem „pe de-a-ntregul”.

Macheta Skoda Fabia I Combi, scara 1:43

 

Macheta Skoda Fabia II Combi, scara 1:43

 

Macheta Skoda Fabia II Combi, facelift 2010, scara 1:43

 

In incheiere, pot spune ca aceste machete sunt foarte bine realizate, la un pret corect, constituind o piesa indispensabila pentru orice colectie de machete de autoturisme contemporane la scara 1:43, sau pentru orice proprietar de Skoda Fabia Combi.

Puteti gasi machetele de Skoda Fabia Combi (inclusiv variante inscriptionate) pe site-ul nostru, aici. Tot pe site-ul nostru, puteti gasi si alte modele de Skoda, moderne si istorice, la diverse scari, de la 1:72 pana la 1:18. Va invitam sa le descoperiti pe www.vitrinacumachete.ro.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s