Dragi prieteni,

Astazi va vom prezenta o macheta de basculanta Meiller, pe sasiu Renault Kerax 6×4.

Inainte de toate, asa cum v-am obisnuit, cateva cuvine despre basculanta reala. Intrucat despre Meiller am vorbit intr-un articol anterior, va voi spune cateva cuvine despre Renault. Renault Trucks este o companie franceza, a carei denumire initiala era Renault V.I (Vehicules Industrieles), creeata in 1978 prin fuzionarea Saviem si Berliet, ambele fiind marci in proprietatea Renault. In 1990 Renault V.I devine actionar majoritar al producatorului american Mack, iar in 2001 Volvo cumpara pachetul majoritar si schimba numele companiei in Renault Trucks.

Kerax reprezinta seria de camioane a celor de la renault Trucks, destinate in mod special utilizarii in conditii severe de exploatare (pe santiere de constructii, exploatari frestiere, exploatari petroliere, etc). Gama de motorizare cuprinde motoare disel cu o putere ce variaza de la 335 pana la 465 CP, acestea fiind legate la o cutie de viteze manuala cu 16 viteze sau la o cutie automata cu 12 viteze.

Renault Kerax Meiller

Renault Kerax Meiller

Macheta pe care o prezentam astazi este produsa in Spania de Joal. Este o macheta scara 1:50, reprezinta o basculanta Meiller de cca 12 mc pe un sasiu Renault Kerax in configuratia 6×8 si da dovada de  robustetea cu care suntem obisnuiti de la Joal.

Macheta  este ambalata intr-o cutie de carton cu vitrina, cu designul specific Joal, fiind protejata la interior de o tava din polistiren expandat.

Macheta Renault Kerax - cutie

Macheta Renault Kerax – cutie

Macheta de basculanta vine asamblata in totalitate, astfel incat nu este necesara nicio operatie de montaj din partea colectionarului.

Macheta este realizata in intregime din metal (cu cateva mici exceptii: jante si cateva ornamente) si este destul de detaliata, incepand cu farurile, care sunt bine detaliate – cu nervurile specifice Keraxului, continuand cu parasolarul, oglinzile, detaliile usilor, si terminand cu sasiul, unde sunt reproduse buteliile de aer, rezervorul de motorina, cardanul, etc. Esapamentul este si el bine redat, in spatele cabinei (un esapament vertical, din zamac cromat). Rotile au jantele din plastic tipice Joal, iar pneurile sunt din cauciuc, cu un profil apropiat celui real. Singurele lucruri care lipsesc pentru a completa autenticitatea machetei sunt inscriptiile care precizeaza motorizarea si producatorul basculantei.

Macheta Renault Kerax - vedere laterala

Macheta Renault Kerax – vedere laterala

Macheta Renault Kerax - vedere spate

Macheta Renault Kerax – vedere spate

Macheta Renault Kerax - detaliu cabina

Macheta Renault Kerax – detaliu cabina

 Directia machetei este functionala, iar rotile bracheaza la un unghi destul de mare, foarte apropiat de cel real. Bena machetei basculeaza cu ajutorul unui cilindru hidraulic telescopic suficient de rigid cat sa poata sustine bena in orice pozitie, in timp ce oblonul din spate se deschide.

Macheta Renault Kerax - bascularea benei

Macheta Renault Kerax – bascularea benei

In incheiere, va invit sa o vedeti alaturi de o alta basculanta asemanatoare – International 7000i, precum si alaturi de un incarcator – Liebherr L510 Stereo, pe unul din santierele Vitrinei cu machete. Va mai spun ca este o macheta robusta, detaliata, unde nu s-a facut economie de metal (zamac), constituind o piesa foarte frumoasa in orice colectie de camioane sau utilaje, la un pret foarte covenabil.

Renault Kerax si International 7000i - doua basculante asemanatoare

Renault Kerax si International 7000i – doua basculante asemanatoare

Renault Kerax si Liebherr L510 stereo

Renault Kerax si Liebherr L510 stereo

 Macheta de basculanta Renault Kerax o gasiti aici: http://www.vitrinacumachete.ro/machete-camioane-1/machete-basculante-2/macheta-basculanta-renault-kerax-150

Spor la colectionat!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s