Dragi prieteni,

Va propun spre lectura o noua recenzie, cea a unei machete a unui camion DAF XF 105 cu semiremorca duba.

Inainte de toate, cateva cuvine despre camionul real. DAF Trucks NV este un binecunoscut producator danez de camioane ce a luat fiinta in 1928 si care a produs, la inceput, remorci si semiremorci, primul sau camion fiind produs in 1949. DAF a produs, pentru o scurta perioada de timp, si autoturisme (in 1975, divizia de autoturisme a fost vanduta catre Volvo, DAF concentrandu-se pe productia de camioane).  In 1996, DAF devine parte a grupului american PACCAR. Modelul XF este un real succes al danezilor de la DAF, lansat in 1997 si distins cu premiul „International truck of the year” in 1998. A doua generatie DAf XF, XF105 a aparut in anul 2005 ca o continuare a modelului anterior, fiind la acel moment, camionul care oferea cabina cea mai mare de pe piata europeana. Urmand traditia predecesorului sau, XF 105 a primit si el premiul „International truck of the year” un an mai tarziu, 1n 2006.

DAF XF105, Camionul anului in 2007

DAF XF105, Camionul anului in 2007 – sursa: http://www.daf.com

Macheta pe care o prezentam astazi este produsa de Joal in Spania, la scara 1:50, si dovedeste aceeasi robustete cu care suntem obisnuiti de la Joal.

Macheta este ambalata intr-o cutie de carton, cu design-ul specific Joal, fiind protejata, la interior, de un suport din polistiren expandat.

Macheta vine asamblata in intregime, singura operatiune de montaj din partea colectionarului fiind montarea oglinzilor pe cabina (acestea sunt fixate sub sasiu cu banda adeziva). Aproape intreaga macheta este metalica, singurele elemente din plastic fiind masca radiatorului, jantele, oglinzile, filtrul de aer si cateva ornamente.

Macheta este compusa din capul tractor si semiremorca duba rigida.

Capul tractor este bine detaliat, cu grila radiatorului bine profilata, logo-ul DAF foarte vizibil pe calandru, sasiul detaliat, cu elemente ale transmisiei figurate (cardan, punti, etc), precum si alte detalii, cum ar fi rezervoarele de aer sau rezervorul de motorina. Atat farurile cat si proiectoarele de pe cabine sunt din plastic transparent. Interiorul este si el detaliat, mai sumar, e drept, putandu-se distinge scaunele si bordul, cu consola centrala si volanul. Capul tractor este carenat, acest lucru conferindu-i un aspect foarte placut.

Pneurile sunt din cauciuc, cu un profil simplu.

Ce este pacat, ca la mai toate modelele Joal, dealtfel, este ca oglinzile sunt negre si pe partea soferului (nu sunt prevazute cu un autocolant sau vopsea argintii).

La partea din spate a capului tractor sunt de observat pasarelele metalice, reproduse foarte bine.

Macheta DAF XF 105 cu duba - capul tractor

Macheta DAF XF 105 cu duba – capul tractor

Rotile sunt si ele foarte bine realizate, cu jante foarte fidel reproduse.

Macheta DAF XF 105 cu duba - capul tractor

Macheta DAF XF 105 cu duba – capul tractor

Semiremorca este prevazuta cu trei axe cu roti simple si este in intregime realizata din metal. Producatorul semiremorcii nu este specificat.

Macheta DAF XF 105 cu duba - detalii semiremorca

Macheta DAF XF 105 cu duba – detalii semiremorca

Rotile din fata ale capului tractor nu vireaza, din pacate, iar remorca este conectata la sasiu cu un mecanism de tip sa, realizat din plastic flexibil.

Semiremorca poate fi decuplata, putand fi pozitionata pe picioarele ei care, din pacate, nu sunt telescopice.

In incheiere putem spune ca aceasta macheta este o macheta destul de complexa, detaliata si solida in acelasi timp, constituind o piesa indispensabila pentru orice colectie de camioane.

Macheta camion DAF XF 105 cu semiremorca tip duba poate fi gasita aici: http://www.vitrinacumachete.ro/machete-camioane-1/machete-camioane-2/macheta-camion-daf-xf105-scara-150

Spor la colectionat!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s