Dragi prieteni,

Astazi, va prezint macheta unui camion Volvo FH12 420 cu semiremorca siloz Spitzer, scara 1:50.

Inainte de toate, cateva cuvine despre camionul real. Prima generatie de Volvo FH 12 a aparut in anul 1993, ca inlocuitor al binecunoscutului F12 – un camion care a fost in productie timp de 15 ani.

Deindata ce a fost lansat, FH12 s-a bucurat de o deosebita apreciere, castigand in 1994 titlul de “Camionul anului”. Echipat cu un motor de 12 litri, cu 6 cilindri in linie, era capabil sa dezvolte pana la 460 CP, iar cabina aerodinamica si interiorul ergonomic faceau ca acest model sa fie economic si foarte placut la condus.

Semiremorca este marca Spitzer Eurovrac, un producator german de silozuri, si alte sisteme de transport pentru materiale vrac (cimentrucuri, etc). Spitzer Eurovrac are o istorie ce incepe in 1872, cand Johann Spitzer a pus bazele grupului Spitzer, iar primele remorci siloz au fost fabricate in 1952.

Volvo FH12 cu semiremorca Spitzer

Volvo FH12 cu semiremorca Spitzer

Macheta pe care o prezentam astazi este produsa de Joal in Spania si dovedeste atentie la detalii, atat cele estetice, cat si cele functionale.

Macheta este ambalata intr-o cutie de carton, cu design-ul specific Joal, fiind protejata la interior de un suport din polistiren expandat.

Macheta vine asamblata in intregime, astfel incat nu este nevoie de nici o operatiune de montaj din partea colectionarului. Aproape intreaga macheta este metalica, singurele elemente din plastic fiind masca radiatorului, jantele, oglinzile, filtrul de aer si cateva ornamente.

Macheta este compusa din capul tractor si semiremorca cu siloz.

Macheta Volvo cu semiremorca Spitzer

Macheta Volvo cu semiremorca Spitzer

Capul tractor este bine detaliat, cu grila radiatorului bine profilata, sigla Volvo foarte vizibila pe calandru, sasiul detaliat, cu elemente ale transmisiei figurate (cardan, punti, etc), precum si rezervoarele de aer sau rezervorul de motorina. Interiorul este destul de detaliat, putandu-se distinge scaunele si bordul, cu consola centrala si volanul. Capul tractor este carenat, acest lucru conferindu-i un aspect foarte placut.

Pneurile sunt din cauciuc, cu un profil simplu, iar directia este functionala.

Ce este pacat, este ca oglinzile (bine realizate, altfel) sunt negre si pe partea soferului (nu sunt prevazute cu un autocolant sau vopsea argintii).

Semiremorca este prevazuta cu trei axe cu roti simple si este alcatuita din sasiu, peste care este montat  silozul, impreuna cu sistemul de basculare  a silozului. La partea superioara a silozului este simulata balustrada pliabila care, insa, nu functioneaza, din cauza complexitatii si fragilitatii sistemului real. La partea posterioara se gaseste o pereche de cale care ajuta la stabilitatea silozului cand este basculat, insa nici acestea nu sunt functionale. Pe lateralele semiremorcii se gasesc suportii pentru furtunele pentru descarcarea fainii (sau altor materiale vrac).

Semiremorca se poate decupla de capul tractor si poate fi sprijinita pe picioarele ei.

Silozul poate fi basculat cu ajtorul unui cilindru hidraulic telescopic, foarte masiv.

In incheiere, va voi spune ca aceasta macheta este o macheta detaliata si solida in acelasi timp, constituind o piesa interesanta pentru orice colectie de camioane si de utilaje de constructii.

Macheta de camion Volvo FH12 420 cu semiremorca siloz Spitzer o gasiti aici http://www.vitrinacumachete.ro/machete-camioane-1/machete-cisterne/macheta-cisterna-volvo-fh-12-scara-150

Spor la colectionat!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s