Salut,

Astazi va voi prezenta o macheta a unei macaralei Fassi 1300, reprodusa de WSI Models, la scara 1:50.

Asa cum v-am obisnuit, voi incepe cu o scurta prezentare a producatorilor utilajului real. Fassi este o companie italiana, cu o istorie care incepe in 1955, cand Franco Fassi a pus bazele companiei ce-i poarta astazi numele si este responsabila pentru un numar impresionat de macarale articulate, distribuite in intreaga lume.

Scania nu cred ca mai are nevoie de nicio prezentare. Cu toate acestea, va voi spune cateva cuvinte despre istoria companiei suedeze. Scania a luat fiinta in 1900 in Malmo, Suedia, si producea … biciclete. De aici si pana la camioane a fost doar un pas. Astfel, dupa ce in 1903 au fabricat primul lor autoturism, in 1905 au produs primul camion. Acum, sunt unii dintre cei mai mari producatori de camioane si autocare din Europa si din lume. De mentionat, de asemeni, ca Scania a fuzionat, in 1968 cu SAAB, producatorul suedez de autoturisme de lux. Un alt fapt care este foarte putin cunoscut este ca actionarul majoritar al Scania este Volkswagen, iar MAN are, de asemeni, un numar important de actiuni in companie. Scania Topline este varful de lance al producatorului suedez de camioane.

Fassi este un producator italian de echipamete de ridicat, fondat de Franco Fassi in 1955 in Albino. Fassi a produs prima macara hidraulica ce-i poarta numele in 1964. De atunci, numele Fassi a devenit din ce in ce in ce mai cunoscut, ajungand astazi unul din primii trei producatori mondial de macarale hidraulice articulate.   Fassi F1300 este o macara foarte versatila, cu o un moment maxim de 95 tm si o sarcina maxima de 25 tone. Inaltimea maxima a bratului este de peste 30 de metri si, cu greutatea ei redusa, poate fi montata pe foarte multe sasiuri de serie.

Macara Fassi 1300 pe sasiu Scania

Macara Fassi 1300 pe sasiu Scania

Macheta de macara pe care o prezint astazi este fabricata de WSI, la scara 1:50. WSI este un producator olandez de machete din gama premium, de acelasi nivel si calibru cu NZG, Conrad, TWH sau Sword. Initial specializat in camioane, WSI a inceput  in ultimii ani sa produca machete mai complexe de macarale, excavatoare si alte utilaje.

Macheta este ambalata intr-o cutie tipca WSI, cu vitrina din celuloid.

Macheta macara Fassi, scara 1:50 - cutia

Macheta macara Fassi, scara 1:50 – cutia

Macheta este insotita de un prospect ce arata cum se asambleaza macaraua si la ce folosesc diferitele parti din cutie. In cutie se mai gasesc si un brat articulat ce poate fi montat in locul ultimului tronson al bratului fix, talpile calelor, precum si patru placi de calare ce se monteaza sub cale pentru a distribui pe o suprafata mai mare presiunea generata de cale.

Macheta macara Fassi 1300 - continut cutie

Macheta macara Fassi 1300 – continut cutie

Sasiul Scania este foarte bine reprodus in cele mai mici detalii, incepand de la transmisie si pana la interiorul cabinei.

Transmisia este foarte corect replicata: incepand de la cutia de viteze, continuand cu cardanele si terminand cu puntile motoare. La partea inferioara a sasiului gasim si celelalte elemente specifice: suspensii, rezervoare, teava de esapament, etc.

Cabina are stergatoare aplicate, o masca foarte bine detaliata si logo-ul Scania, foarte fidel reprodus. La partea superioara a cabinei regasim o pereche de girofaruri portocalii, impreuna cu un parasolar ce incorporeaza, pe langa luminile de gabarit, si o pereche de proiectoare.

Jantele sunt extraordinare, plecand de la butucul rotii si terminand cu inelul ornamental din jurul piulitelor jantei. la fel, si cutia cumulatorilor, sau toba de esapament sunt foarte realist redate.

Macheta macara Fassi 1300 - detaliu roti

Macheta macara Fassi 1300 – detaliu roti

Macaraua hidraulica articulata este o capodopera de inginerie. Este foarte fidel realizta, cu indicatorul de suprasarcina, rezervoare si furtune hidraulice, proiectoare de lucru si inscriptii minuscule.

Sectiunile segmentelor telescopice sunt foarte subtiri si extrem de realiste. Sasiul este prevazut cu o sa ce permite cuplarea unei multitudini de semiremorci de la WSI (platforma, platforma telescopica, trailer, etc).

Motorul hidraulic pentru rotire este si el foarte bine reprezentat, impreuna cu toate furtunele hidraulice de la rezervor la pompa si la diversele subansamble.

Directia este functionala, insa unghiul de bracaj este foarte mic.

Macheta macara Fassi 1300   - directia functionala

Macheta macara Fassi 1300 – directia functionala

Cabina se rabate, lasand vederii un motor bine reprodus.

Macheta macara Fassi 1300   - cabina rabatabila

Macheta macara Fassi 1300 – cabina rabatabila

Calele sunt functionale, cele din fata constand in trei segmente telescopice, iar cele din spate din doua segmente. Pistoanele calelor sunt cu filet, care este la interior, lasand astfel  impresia unor veritabili cilindrii hidraulici, exact ca in realitate.

Macheta macara Fassi 1300   - directia functionala

Macheta macara Fassi 1300 – cale telescopice

Macaraua se poate roti, ridica si telescopa, bratul fiind format din 7 segmente, prevazute, fiecare, cu cilindru hidraulic. Carligul est fix si, chiar daca este simulat un troliu cu cablu, acesta nu este functional.

Articulatiile bratelor sunt o adevarata piesa de arta.

Ultimul tronson al bratului poate fi inlocuit cu un prelungitor articulat telescopic, dand un plus de functionalitate machetei. Impreuna cu prelungitorul articulat, macheta poate ajunge la o inaltime de aproape 55 centimetri.

In concluzie nu pot spune decat ca este o macheta extraordinara si, ca atare, si-a gasit un loc si in colectia mea (a fost un cadou de la Mosu’), pe langa locul din Vitrina cu Machete si nu pot decat sa o recomand tuturor colectionarilor de machete de camioane si utilaje.

Spor la colectionat!

Dan

http://www.vitrinacumachete.ro/

https://vitrinacumachete.wordpress.com/

https://www.facebook.com/vitrinacumachete.ro

Anunțuri
Comentarii
  1. Johann spune:

    Ma bucur ca am vazut o si in realitate la 1:1 dar si la 1:50.

  2. […] alta macheta asemnatoare este macheta de macara Fassi, pe sasiu Scania, de la […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s