Salut, dragi colectionari.

Astazi va voi prezenta o macheta a unei mici dubite, care are un loc binemeritat in istoria transportului modern. este vorba despre macheta unui Peugeot D3A.

asa cum v-am obisnuit, voi incepe cu cateva cuvinte despre Peugeot si masina reala. Peugeot, dupa cum bine stiti, este un producator francez de autoturisme si utilitare mici. Istoria sa se intinde pana in anul 1810, cand Jean-Pierre si Jean-Frederique Peugeot au fondat o forja, pentru a fabrica arcuri de ceas si lame de fierastrau. In timp, dupa ce au adugat la gama de produse diverse accesorii casnice de la schelete pentru riochiile cu crinolina pana la rasnite de cafea, in 1886 au inceput sa produca biciclete.ciclete. De aici si pana la productia primului automobil nu  mai fost decat un pas. Astfel, in 1891 scot pe piata uul dntre primele automobile cu motor pe benzina din lume, Peugeot Type1. Acesta era propulsat de un motor Levassor, licenta Daimler.

Prima utilitara usoara civila a fost Peugeot Q3A, in 1948 (dezvoltata din modelul DMA, un camion usor produs, incepand cu 1941 pentru Wermacht). Modelul D3A a fost dezvoltat initial de compania Chenard et Walcker, cu care Peugeot colabora, furnizandu-le motoarele 203 pentru camioneta CPV. Din 1950 aceasta a fost distribuita de catre Peugeot, devenind D3A. Dubita avea un motor de 1300 cmc, cu o putere de 32CP. D3 a fost fabricata pana in 1955 cand a fost inlocuita de D4A. De retinut ca, datorita mastii iesite in afara (ca o consecinta a motorului Peugeot 203 montat longitudinal care iesea din gabaritul caroseriei CPV) D3A a fost numit „nez de cochon”, adica rat de purcel.

Peugoet D3A furgon

Peugoet D3A furgon

Macheta pe care o prezint in continuare este produsa de Corgi, la scara 1:43 si este o piesa foarte frumoasa. Macheta este reprodusa in varinata inaltata si refrigerata, in culorile producatorului francez de vinuri „Fargahi”, care, din pacate, nu mai exista sub acest nume de ani buni.

Macheta este ambalata intr-o cutie din carton, frumos tiparita, cu poza machetei si cu o vitrina transparenta, si este protejata la interior de o tava din plastic termoformat. Macheta este produsa intr-o serie limitata la 2010 exemplare si are certificat de autenticitate cu numarul exemplarului.

 

Macheta vine asamblata in intregime, singurul lucru care trebuie montat fiind oglinzile retrovizoare, care se afla in interiorul cutiei, intr-o punguta transparenta.

Macheta este foarte bine realizata, cu o grija deosebita pentru detalii, inscriptiile fiind foarte fidel realizate, asa cum ne-au obisnuit cei de la Corgi, de-a lungul timpului.

La partea din fata remarcam masca radiatorului, care sta la originea numelui de „rat de purcel”, impreuna cu grilele de aerisire din partea din fata, toate grilele fiind simulate prin vopsire. De asemeni, tot aici putem vedea numarul de inmatriculare sau stergatoarele metalice fotodecupate, un atribut al machetelor premium. Farurile sunt foarte bine realizate din plastic transparent, cu oglinda argintie si becuri galbene, in timp ce semnalizatoarele sunt vopsite, simplu fara a fi macar in relief.

In spate gasim numarul de inmatriculare (de culoare galbena, conform legilor din Franta din acele vremuri), impreuna cu manerele usilor – pese separate, dion plastic cromat! – si cu lampile de semnalizare si lampa de marsarier, realizate prin vopsire.

Si manerele usilor din fata sunt realizate tot din piese separate din plastic cromat. De remarcat, din nou, vopsirea impecabila.

In concluzie, pot spune ca, in ciuda semnalizatoarelor vopsite, este o macheta foarte frumoasa, realizata ingrijit, la un inalt nivel de calitate, cu multe elemente specifice numai machetelor premium (grafica, manere aplicate, stergatoare fotodecupate). Macheta poate fi gasita si pe site-ul nostru: http://www.vitrinacumachete.ro/machete-autoturisme/machete-autoturime-clasice/macheta-auto-peugeot-d3a-faraghi-vins-su.

 

 

 

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s