Salut,

Dan sunt! In continuarea recenziei de saptamana trecuta, cea a betonierei Oshkosh S-series , va voi prezenta o alta macheta legata de tehnica betonului, o macheta usor inedita si ea, mai ales prin prisma utilajului prezentat. Astazi am sa va prezint macheta unei pompe de beton Schwing S31HT, pe un sasiu Mercedes Actros, prima generatie.

Schwing este un nume legendar in lumea constructiilor. Schwing este unul dintre cei mai importanti si prestigiosi producatori de pompe de beton si pompe industriale. Este o companie germana, fondata in 1934 de catre Friedrich Wilhelm Schwing. In 1957 a lansat prima pompa de beton stationara cu actionare hidraulica cu ulei (pana atunci, ceilalti producatori de pompe de beton, inclusiv Putzmeister, se bazau, pentru actionarea pompei propriu-zise, pe sisteme de actionare hidraulice care foloseau apa). In 1973 a lansat o pompa de beton cu brat distribuitor de 45 de metri, cea mai mare din lume la acea vreme. In 1982 a preluat compania Stetter, un prestigios producator german de autobetoniere si statii de betoane. Pana in 2012, Schwing Group a fost o companie de familie, insa, din pacate, in 2012, a fost preluata de catre concernul chinez XCMG (in acelasi an Putzmesiter a fost preluat de chinezii de la Sany).

Modelul S31HT este o pompa de beton cu un debit maxim de 160 m3/m, cu un brat distribuitor cu patru segmente, ce poate atinge o inaltime de 31 metri si care are are o particularitate ce-l face special (v-am spus ca este vorba despre o macheta a unui utilaj mai deosebit): primul tronson al bratului este telescopic, intocmai ca la o macara telescopica. Acst lucru ii confera pompei o inaltime foarte mica de desfacere a bratului, facand-o ideala pentru lucrari in interiorul cladirilor.

Despre Mercedes Benz am mai vorbit, asa ca nu voi mai mentiona decat cateva detalii. Primul camion produs de Gottlieb Daimler, unul dintre fondatorii Mercedes-Benz (marca a Daimler AG), a vazut lumina zilei in  1886, iar de atunci, productia de camioane s-a dezvoltat, aducand marca Mercedes Benz pe podiumul constructorilor de sasiuri si autocamioane, cu Actros pe post de varf de lance in ceea ce priveste camioanele de transport lung-curier, cat si camioanele pentru alte destinatii (constructii, industria forestiera, etc). Lansat in 1995 a suferit cateva modificari de-a lungul timpului, in 2002 (MP2, MP venind de la Modellprojekt) si 2007 (MP3) , fiind inlocuit in 2012 de Noul Actros, model ce nu mai are nimic in comun cu modelele anterioare.

Pompa de beton Schwing S31HT

Pompa de beton Schwing S31HT

Pompa de beton Schwing S31HT a fost reprodusa de Conrad, in anii ’90, la scara 1:50. Macheta este realizata aproape in intregime din metal, singurele elemente din plastic fiind masca radiatorului si jantele rotilor. Macheta, chiar daca nu este atat de detaliata ca o macheta WSI sau TWH, dovedeste suficienta atentie la detaliile estetice si este o macheta complexa, cu multe detalii functionale si, mai ales, robusta, asa cum ne-a obsinuit Conrad. In plus, este de mentionat faptul ca este ” Made in Germany”, inr-o epoca in care din ce in ce mai multi producatori europeni de machete isi mutau productia in China.

Macheta de pompa de beton Schwing S31HT

Macheta de pompa de beton Schwing S31HT

Sasiul este destul de detaliat, cu rezervorul de motorina pe partea dreapa si toba de esapament (care are reprodusa steaua Mercedes, intocmai ca la camionul real), rezervoarele de aer si cutia acumulatorilor pe partea stanga. Transmisia este si ea reprodusa, cu puntile tandem si cardanele.

Macheta pompa de beton Schwing S31HT - sasiu

Macheta pompa de beton Schwing S31HT – sasiu

La partea din fara, farurile au lentile transparaente, semnalizatoarele sunt realizate din plastic transparent (un detaliu foarte bine reprodus, dealtfel). Pe grila radiatorului vedem sigla Mercedes si inscriptionarea Actros, cromate. Parasolarul negru este realizat dintr-o piesa separata, aplicata la partea superioara a cabinei. Oglinzile sunt din plastic si au suprafata interioara cromata. ornamentele din lateralele parbrizului si stergatoarele sunt turnate in relief odata cu parbrizul si vopsite. Treptele cabinei sunt destul de reusite, realizate din metal in culoarea gri.

Macheta pompa de beton Schwing S31HT

Macheta pompa de beton Schwing S31HT

La partea din spate gasim buncarul pompei, foarte bine realizat, cu capacul malaxorului hidraulic. Buncarul, la partea superioara, are un sort din plastic negru care imita sortul cauciucat de pe utilaul real, ce are ca rol limitarea stropirii cu beton. Stopurile sunt simplist realizate , din turnare, odata cu platforma pompei, si vopsite cu rosu. Tot aici avem si scara de acces pe platforma pompei, care este prevazuta cu o balustrada metalica.

Macheta pompa de beton Schwing S31HT - detalii spate

Macheta pompa de beton Schwing S31HT – detalii spate

Cabina se rabate, dand la iveala un motor cu 8 cilindri in V realizat fara prea multe detalii, din zamac.

Macheta pompa de beton Schwing S31HT - motor

Macheta pompa de beton Schwing S31HT – motor

Directia este functionala, iar pe partea stanga a platformei pompei de beton, gasim un oblon, care se rabate, lasand accesul la o zona de depozitare unde, de obicei, sunt transporate tronosane de coloana pentru prelungirea distantei de pompare (aceste tronsoane de teava se cupleaza in continuarea furtunului flexibil si permit pomparea betonului la o distanta mult mai lunga).

Macheta pompa de beton Schwing S31HT - oblon

Macheta pompa de beton Schwing S31HT – oblon

Bratele calelor sunt telescopice, cele din spate iesind perpendicular pe axul sasiului, iar cele din fata ies la un unghi de aproximativ 45 de grade. Calele sunt prevazute cu filet si pot fi coborite. Bratul este realizat din patru segmente, prevazute cu cilindri hidraulici si un sistem complicat de pargii, foarte fidel realizate, ce permit reproducerea tuturor miscarilor utilajului real. Bratul se poate roti 360 de grade. Primul segment al bratului pompei este telescopic. In poza de mai jos il putem vedea, cu primul segment strans.

Macheta pompa de beton Schwing S31HT

Macheta pompa de beton Schwing S31HT

In poza urmatoare il putem vedea telescopat la maximum.

Macheta pompa de beton Schwing S31HT - bratul telescopat

Macheta pompa de beton Schwing S31HT – bratul telescopat

Cea mai mare provocare pentru un astfel de sistem de brat este asigurarea continuitatii tevilor prin care trece betonul, acestea neputand fi telescopice, din cauza vascozitatii betonului. Rezolvarea a venit printr-un sistem ingenios de tip manivela, cu mai multe coturi mobile ale conductelor pentru beton, care permite extinderea celor doua tronsoane de brat, asigurand continuitatea traseului pentru beton. Tot aici vedem si sinele telescpice de pe lateralul bratului, pe care culiseaza furtunele hidraulice pentru cilindrii celorlalte tronsoane.

Macheta pompa de beton Schwing S31HT - detaliu brat telescopic

Macheta pompa de beton Schwing S31HT – detaliu brat telescopic

Putem vedea pompa in actiune, impreuna cu o autobetoniera Oshkosh S-Series.

Macheta betoniera Oshkosh cu pompa de beton Schwing S31HT

Macheta betoniera Oshkosh cu pompa de beton Schwing S31HT

In incheiere, va voi spune ca este o macheta foarte frumoasa, foarte interesanta, si la care tin mult (ca la toate machetele mele, dealtfel).

Spor la colectionat!

Dan

http://www.vitrinacumachete.ro/

https://www.facebook.com/vitrinacumachete.ro

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s