Salut,

Dan sunt. Astazi va voi prezenta o macheta a unui autobuz interurban Scania Omnilink. Asa cum ii spune si numele, este un autobuz destinat calatoriilor pe distante mai lungi intre localitatile satelit si marile orase (asa numitul „commuter bus” – autobuz pentru navetisti, atata de popular in tarile vestice).

Despre Scania am mai vorbit in postarile anterioare, insa m-am axat pe productia lor de camioane.  Scania a luat fiinta in 1900 in Malmo, Suedia, si producea … biciclete. De aici si pana la camioane a fost doar un pas. Astfel, dupa ce in 1903 au fabricat primul lor autoturism, in 1905 au produs primul camion. In 1911 Scania a fuzionat cu Vabis , care avea o experienta mai mare in productia de automobile. In acelasi an, Scania Vabis a lansat pe piata primul omnibuz fabriact in suedia: „Nordmark Bus”. Acesta era un model ce folosea un sasiu Scania, impreuna cu un motor Vabis. Transmisia se facea cu lant. Din acel moment, Scania si-a dezvoltata in continuare productia de autobuze si autocare, in paralel cu cea de autocamioane, fiind astazi in topul producatorilor europeni de autobuze si autocare. Scania Omnilink este un model produs intre anii 1998 si 2013 in diverse configuratii: atata rigide (6×2 sau 4×2) cat si in variante articulate.

Autobuz Scania Omnilink

Autobuz Scania Omnilink

Macheta pe care o prezint astazi este produsa de Hongwell (Cararama)  la scara 1:50.

Macheta este ambalata intr-o cutie de carton antichizat, cu design-ul specific „Cararama”.

Macheta este fixata pe un postament din plastic isncriptionat cu numele modelului.

Macheta este realizata in mare parte din metal, insa nici plasticul nu lipseste, el fiind, totusi, vopsit astfel incat nu se distinge diferemta dintre piesele metalice si cele din plastic.

Macheta este destul de detaliata, cu o suprafata vitrata generoasa si cu un interior ceva mai putin detaliat dar care are simulate scaunele pasagerilor, scarile de acces, podeaua cu inaltimi diferite, etc. Pe partea dreapta are simulat si panoul de afisaj al detaliior rutei pe care circula autobuzul.

Pe partea stanga este figurata masca radiatorului (Omnilink fiind un model cu motorul instalat in partea din spate). Rotile au pneuri din caucicuc si jante detaliate ce imita capacele nichelate ale rotilor. A doua osie din spate nu este motoare si are roti simple.

In fata vedem panoul indicator cu ruta (in cazul de fata este vorba despre linia 12 catre Mariebo, o linie imaginara, desigur), farurile si semnalizatoarele (vopsite), stergatoarele (turnate odata cu parbrizul) si oglinzile.

In partea din spate gasim stopurile (tot vopsite), numarul de inmatriculare si luneta, destul de bine realizata.

Capota din spate se deschide, permitand accesul la compartimentul motor unde motorul este simulat destul de simplist.

In incheiere, va pot spune ca aceasta macheta este o macheta interesanta prin prisma modelului reprodus, chiar daca nu este la fel de detaliata ca o macheta NZG sau WSI, dar avand un raport pret-calitate corect.

Puteti gasi macheta aceasta pe site-ul nostru, aici.

Spor la colectionat,

Dan

http://www.vitrinacumachete.ro/

https://vitrinacumachete.wordpress.com/

https://www.facebook.com/vitrinacumachete.ro

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s