Salut,

Dan sunt! Astazi am sa va prezint cateva machete proaspat intrate in vitrina magazinului nostru (si, unele din ele, si in vitrina colectieie mele, evident!).

Inainte de toate, cateva cuvine despre camionul real. Despre Volvo am mai vorbit, asa ca nu voi insista, dar va voi spune, totusi, ca Volvo este un mare producator de camioane si peste ocean. In 1992 Volvo a cumparat producatorul american de camioane White. In 1988, Volvo intra intr-o asociere cu General Motors, astfel aparand Volvo GM Heavy Truck Corporation. In 1997, Volvo cumpara toate actiunile detinute de GM in asocierea aminitita anterior si astfel apare Volvo Trucks North America. In 2011, Volvo sarbatoreste 500.000 de camioane construite in SUA . VNL este modelul de top al lui Volvo in America. VNL 730 are cabina de inaltme medie, in timp ce 780 are cabina inalta, una dintre cele mai comfortabile si bine dotate cabine din segment.

Volvo VNL 780

Volvo VNL 780

Machetele pe care le prezentam astazi sunt produse la scara 1:53 de Tonkin Replicas, prodcator american de machete, si dovedesc o deosebita migala si atentie la detalii. Dar de ce vorbim depre mai multe machete? Pentru ca ce va voi prezenta in cele ce urmeaza ca un ansamblu, sunt de fapt doua machete ce pot fi achizitionate separat: capul tractor si semiremorca cu containerul.

Fiecare macheta este ambalata intr-o cutie de carton, cu design-ul specific Tonkin, fiind protejate, la interior, de un suport termoformat.

Machetele vin asamblate in intregime, nefiind necesara nicio operatiune de montaj din partea colectionarului.

Capul tractor este un Volvo VNL cu sasiu 6×2 si impresioneaza prin detalii si prin fnctionalitate. Farurile, inscriptiile, masca radiatorului sunt foarte realist reproduse.

In spatele cabinei sunt reproduse proiectoarele de lucru, furtunele de aer si cablurile electrice pentru semiremorca. Lampile din spate sunt simple, vopsite.

Macheta Volvo VNL 780 - vedere din spate

Macheta Volvo VNL 780 – vedere din spate

Macheta Volvo VNL 780 - cabluri si furtune

Macheta Volvo VNL 780 – cabluri si furtune

Sasiul nu a fost nici el neglijat, putand observa elementele suspensiei (brate, perne de aer, bare de torsiune), precum si cele ale transmisiei: cardanul, cutia de viteze, diferentialele.  Directia este functionala.

 Ce este de apreciat la machetele Tonkin, pe langa detaliile exterioare (si cele interioare, dar voi vrbi un pic mai incolo despre ele), este functionalitatea machetelor, care au foarte multe parti mobile: directia este functionala, la fel si  supensia, se deschid usile, capota motorului si unele dintre ele au acoperisul cabinei amovibil, lasand sa se vada interiorul foarte detaliat.

Capota motorului se rabate, lasand sa se vada motorul detaliat.

Macheta aceasta are, in plus fata de alte capete tractor de la Tonkin, doua acoperisuri pentru cabina, de unde si denumirea din descriere: 730/780. 730 este versiunea cu acoperis mediu, in timp ce 780 are acoperis inalt.

Macheta Volvo VNL 780/730 - cele doua acoperisuri

Macheta Volvo VNL 780/730 – cele doua acoperisuri

Asa cum spuneam, acoperisul se poate ridica, lasand sa se vada un interior cu detalii de scara 1:18: bord, fete de usi, mobilierul cabinei de dormit, scaune colorate, pedale, manete, covorase simulate, etc. Pana si acoperisul (cel inalt) este echipat complet. De mentionat ca partea din spate („dormitorul”) este mochetata.

Macheta Volvo VNL 780 - interiorul cabinei

Macheta Volvo VNL 780 – interiorul cabinei

Macheta Volvo VNL 780 - dormitorul

Macheta Volvo VNL 780 – dormitorul, o adevarata garsoniera pe roti.

Aici este in varianta 730 (cu acoperisul semiinalt).

Semiremorca pentru containere este mai simplu realizata, insa are si ea partea ei de detalii si functionalitate. Containerul poate fi detasat.

Semiremorca are picioare rabatabile.

Sasiul este simplu, dar, in partea din spate, suspensia este bine detaliata.

Containerul este un container de 53 de picioare (specific continentuli american, in Europa fiind prea lung pentru a putea fi transportat pe sosele). Containerul este realist inscriptionat, iar usile din spate se deschid.

Semiremorca pentru containere - vedere din spate

Semiremorca pentru containere – vedere din spate

In incheiere putem spune ca aceasta macheta este o macheta superba, detaliata si functionala si, nu in ultimul rand, inedita, fiind o macheta tipic americana. Chiar daca machetele Tonkin sunt la o scara atipica, 1:53, diferenta fata de scara 1:50 nu este atat de mare, iar specificul lor  le recomanda pentru orice colectie de camioane.

Machetele prezentate mai sus pot fi gasite aici.

 

Spor la colectionat!

Dan

http://www.vitrinacumachete.ro/

https://www.facebook.com/vitrinacumachete.ro

https://vitrinacumachete.wordpress.com/

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s