Salut!

Dan sunt! Astazi vreau sa va prezint o macheta din colectia personala. Este vorba despre macheta  de macara Sennebogen 5500 Starlifter.

Inainte de toate, cateva cuvine despre Sennebogen si automacaraua reala. Sennebogen este o o companie germana, a carui istorie dateaza din 1952 cand Erich Sennebogen a infiintat o mica fabrica de utilaje agricole. In 1954 produce o mica macara cu cupa graifer pentru manipularea gunoiului de grajd, Sennebogen S300. In 1957 incepe productia de macarale si excavatoare pe pneuri, pana in 1960 producand 1000 de bucati. In acest moment este unul dintre cei mai mari producatori de macarale si echipamente de manipulare pentru industria de reciclare.

Macaraua Sennebogen 5500 Starlifter este o macara pe senile cu o sarcina maxima de 180 tone. Macaraua permite o larga paleta de configuratii, putand ajunge la o inaltime maxima de 100 metri si o raza de pana la 80 metri. Are avantajul ca se poate monta singura si poate fi transportata cu camioane normale, macaraua propriu-zisa (sasiu si platforma), cantarind doar 40 de tone.

Macara Sennebogen 5500

Macara Sennebogen 5500

Macheta este fabricata de Conrad si este un model ceva mai vechi, fiind lansata in 2002. In 2011, Conrad a lansat o versiune modernizata, de aceasta data, in culoarea verde, asa cum sunt acum toate utilajele produse de Sennebogen. Macheta este ambalata intr-o cutie de carton, cu fotografia macaralei reale, macheta fiind protejata la interior de doua „tavi” din polistiren expandat. Tot in cutie se gaseste si o foaie cu instructiunile de montaj si de instalare a cablurilor.

Macheta macara Sennebogen 5500 - cutie

Macheta macara Sennebogen 5500 – cutie

Macheta este compusa din foarte multe piese ce necesita montaj: contragreutatile, senilele, segmentele de brat, tijele de sustinere a bratului, bolturi din plastic, rolele cu sfoara, carligul, etc.

Macheta macara Sennebogen 5500 - o multime de piese

Macheta macara Sennebogen 5500 – o multime de piese

Aproape toata macheta este metalica, existand foarte putine elemente din plastic (senilele, tijele de sustinere a bratului, cilindri telescopici pentru ridicarea contragreutatilor), care sunt, insa foarte bine realizate si nu fac nota distonanta cu elementele metalice.

Singurul minus ar fi carligul care insoteste macheta, un carlig de 30 de tone cu un singur palan. Pentru a completa macheta, altfel foarte reusita, am cumparat un carlig de 150 de tone de la NZG, carlig care se potriveste foarte bine cu aceasta macheta.

Asa cum spuneam, macheta poate fi expusa in varii configuratii, incepand de la modul de transport, unde putem expune toate cmponentele pe camioanele potrivite, creand astfel un convoi si pana la configuratia completa, cu brat si prelungitor.

Macheta macara Sennebogen 5500 - transportata pe trailer

Macheta macara Sennebogen 5500 – transportata pe trailer

Macheta macara Sennebogen 5500 - senile si contragreutati

Macheta macara Sennebogen 5500 – senile si contragreutati

Macheta macara Sennebogen 5500 - piesele principal. Bratul este pe drum

Macheta macara Sennebogen 5500 – piesele principal. Bratul este pe drum

Asa cum precizam mai devreme, macaraua se poate monta singura. Pentru aceasta, sasiul este prevazut cu patru cricuri hidraulice, care permit macaralei sa se ridice singura de pe trailer.

Macheta macara Sennebogen 5500 - descarcarea de pe trailer

Macheta macara Sennebogen 5500 – descarcarea de pe trailer

Macheta macara Sennebogen 5500 - descarcarea de pe trailer

Macheta macara Sennebogen 5500 – descarcarea de pe trailer

O macheta reusita si impozanta, cu bratul detaliat si sprastructura bine realizata. Ccabina este montata pe un sistem articulat care-i permite sa se deplaseze in lateral si sa se incline pe spate pentru un confort si o viziblitate mai buna a operatorului. Interiorul cabinei reporduce postul de comanda, cu scaunul macaragiului si consolele cu joystick-urile de comanda. Cabina are simulata incuietoarea usii. La partea din fata este un parasolar din plastic transparent, bare de sustinere metalice si, de jur imprejur, o pasarela din tabla striata.

Macheta macara Sennebogen 5500 - cabina destul de detaliata

Macheta macara Sennebogen 5500 – cabina destul de detaliata

Chiar daca detaliile nu sunt la nivelul machetelor de ultima generatie, totusi ele nu lipsesc. Partea de sus a turelei macaralaei este prevazuta cu tabla striata, care acopera si toba de esapament. Macaraua are patru trolii (unul pentru bratul principal, unul pentru prelungitor si doua pentru carlige). Acestea pot fi actionate cu ajutorul unor cheite, ce se pot introduce prin niste gauri practicate in corpul macaralei, in partea dreapta.

Macheta macara Sennebogen 5500 - turela macaralei

Macheta macara Sennebogen 5500 – turela macaralei

Macheta macara Sennebogen 5500 - detalii esapament

Macheta macara Sennebogen 5500 – detalii esapament – teava din stanga este, in realitate, filtrul de aer.

La partea din spate este reprodus foarte fidel radiatorul motorului, in partea stanga si un radiator cu ventilator, probabil de la radiatorul de ulei hidraulic, in partea dreapta. Placa suport pentru contragreutati este prinsa la mijloc cu un bolt din plastic si este inscriptionata cu numele producatorlui.

Macheta macara Sennebogen 5500 - placa contragreutate si radiatorul

Macheta macara Sennebogen 5500 – placa contragreutate si radiatorul

Senilele sunt din plastic (insa extrem de bine realizate si nu deranjeaza deloc faptul ca sunt din plastic) si sunt montate pe un cadru metalic. Rotile de antrenare sunt tot din plastic si snt foarte detaliate, cu doua randuri de suruburi.

Contragreutatile sunt alcatuite din elemente separate, care se aseaza una peste alta. Contragreutatile au, la colturi, marcaje de gabarit foarte bine realizate. Tot la partea din spate sunt simlati si cilindrii hidraulici folotiti pentru ridicarea contragreutatilor. Acestia sunt prevazuti cu lanturi si se pot ridica si cobori dar nu pot fi utilizati ca la macaraua reala, au doar rol decorativ.

Bratul este un alt punct forte al acestei machete. Este foarte bine realizat si permite mltiple configuratii: de la bratul scurt, ce permite ridicarea sarcinii maxime, pana la bratul principal (cu doua tronsoane intermediare sau cu pelungitor mobil (care, la randul lul poate vea lungime variabila, in functie de numarul de tronosane). Este posibila chiar si configuratia cu brat lung, folosind, impreuna, atat tronsoanele bratului cat si cele ale prelungitorului, cu tronsonul terminal al bratului mare pe post de reductie de la o sectiune la alta.

Macheta macara Sennebogen 5500 - cel mai scurt brat posibil

Macheta macara Sennebogen 5500 – cel mai scurt brat posibil

Macheta macara Sennebogen 5500 - cu un incarcator Liebherr in carlig

Macheta macara Sennebogen 5500 – cu un incarcator Liebherr in carlig

 

Carligul de la NZG este superb si se potriveste perfect cu aceasta macheta.

Macheta macara Sennebogen - carligul de la NZG

Macheta macara Sennebogen 5500 – carligul de la NZG

Capul bratului principal este un element masiv, metalic, cu role din plastic. El este fixat de ultimul tronson al bratului cu patru bolturi din plastic. Toate tronsoanele bratului sunt fixate intre ele cu bolturi din plastic.

Bratul principal este destul de masiv si de lung.

Macheta macara Sennebogen - bratul principal

Macheta macara Sennebogen 5500 – bratul principal

Prelungitorul adauga un plus de complexitate machetei. Inclinarea sa poate fi reglata din troliul dedicat.

Legatura dintre cele doua brate este un model de inginerie si este foarte bine realizat. A fost reprodus si sistemul de siguranta cu cabluri ce previne darea peste cap a prelungitorului.

Capul prelungitorului este fin realizat si are doua placute cu numele fabricantului.

Macheta macara Sennebogen - detaliu cap prelungitor

Macheta macara Sennebogen 5500 – detaliu cap prelungitor

Cu prelungitor, macheta ajunge la o inaltime respectabila (cca 1.20m).

Mai jos o puteti vedea impreuna cu Liebherr LTM 1350 de la WSI, o alta macheta extraordinara.

Ce sa va spun?! Este o macheta superba, complexa, foarte detaliata si solida in acelasi timp, constituind o piesa indispensabila pentru orice colectie de utilaje de constructii.

Modelul revizuit (in culoarea verde „Go green”) pote fi cumparat, la comanda, si de pe site-ul nostru.

Spor la colectionat va doresc!

Dan

 

http://www.vitrinacumachete.ro/

https://vitrinacumachete.wordpress.com/

https://www.facebook.com/vitrinacumachete.ro

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s