Salut,

Tot Dan sunt! Revin, tot in perioada de restriste, cu inca o prezentare a unei combinatii estice (ruso-cehoslovaca), si anume, un cap tractor Skoda 706MTTN si o semiremorca pentru transport autoturisme MAZ 934410, ambele la scara 1:43.

Skoda, devenit mai tarziu LIAZ (de la LIberecké Automobilové Závody) era un porducator ceh de autocamioane. Desprins de producatorul de autoturisme Skoda in 1953, a continuat sa isi pastreze numele pana in 1984, cand si-a schimbat numele in Liaz. Din pacate, productia autocamioanelor Skoda/Liaz a incetat in anul 2002.

Skoda (sau Liaz) 706 MTTN (adica 706 MT varianta cap tractor) a fost succesorul modelului Skofda 706 RTTN (model care impartea aceeasi paltforma tehnica cu autobuzul 706 RTO). Diferentele dintre cele doua modele (RT si MT) constau in special in motor (MT avand un motor modernizat si un pic mai puternic 200 CP in loc de 160), cutia de viteze (MT avea si un reductor) si puntea din spate (cu sateliti in butuc, unele punti fiind de origine RABA). Estetic, diferentele erau minore, cea mai vizibila fiind la masca radiatorului.

Skoda 706 MT a fost fabricata intre anii 1969 si 1987. Avea o masa maxima admisa de pana la 16 tone si era propulsata de un motor diesel de 12 litri ce devolta o putere de 200 de cai putere.

Ambele modele, RT si MT au fost exportate pe scara larga in toata Europa de Est, chiar si in USSR.

Despre MAZ am mai vorbit in niste recenzii anterioare, si chiar si semiremorca a fost prezentata anterior, asa ca nu voi mai insista. Voi mentiona doar ca MAZ 934410 este o semiremorca pentru transportul autoturismelor, produsa in anii ’80 si 90, capabila sa transporte 8 autoturisme Lada, Skoda sau Moskwich.

Semiremorca transport auto

Semiremorca transport auto MAZ 934410.

Skoda 706 MTTN - Prospect, fotografie preluata de pe site-ul www.liaz.cz

Skoda 706 MTTN – Prospect, fotografie preluata de pe site-ul http://www.liaz.cz

Ambele machete sunt produse la scara 1:43 de catre Auto Historia, din Rusia si sunt ambalate separat. Eu am facut exercitiul de asociere dintre ele, pentru ca mi s-a parut o combinatie foarte reusita.

Machetele vin asamblate in totalitate, nefiind necesare nici un fel de operatiuni de montaj din partea colectionarului.

Dar sa continuam cu fiecare macheta in parte. Camionul este realizat din metal si plastic (cabina si sasiul capului tractor sunt metalice, restul pieselor sunt din plastic) si este extrem de detaliat, incepand cu cabina, care are farurile si semnalizatoarele din plastic transparent, stergatoarele din plastic si este prevazuta cu oglinzi, trepte, etc, iar interiorul este si el foarte detaliat (scaune, volan, tablou de bord). Detaliile continua la sasiu, unde sunt prezente toate buteliile de aer, rezervoarele de motorina, cardanul, etc, in timp ce la partea din spate, stopurile sunt foarte fidel reproduse, din plastic transparent. Rotile au jantele de tip trilex din plastic vopsit, avand toate detaliile (butuc, prezoane, etc) bine simulate, iar pneurile sunt din cauciuc, cu un profil similar celui real si inscriptionate in relief.

La partea din fata, cabina este foarte detaliata, cu masca radiatorului foarte bine reprodusa, cu busonul radiatorului, Farurile si proiectoarele de ceata incorporate in caroserie. De remarcat ca acestea din urma au reprodus inelul cormat pe contur si becurile din interior, iar proiectoarele de ceata au lentilele galbene.
Am observat ca modelul reprodus pare a fi din prima generatie, intrucat rotile au jante trilex si puntea din spate este cu butuc simplu. Seriile urmatoare ale generatiei MT au avut jante monobloc din tabla si, de cele mai multe ori, punti cu butuc cu reductor in butuc (au folosit chiar si punti fabricate de RABA, asemanatoare puntilor folosite pe anumite modele de Roman Diesel).
Initial am crezut ca este o greseala a celor de la Auto Historia, insa documentandu-ma mai mult am gasit si poze cu MT cu roti de RT, MT-ul fiind usor de distins prin grila radiatorului cu desen specific.

In spatele cabinei este montata roata de rezerva si o cutie de depozitare.

La partea din spate vedem triplele simple, specifice vremii (va mai aduceti aminte de triplele de Bucegi?), aparatorile de noroi (aripile) si o butelie de aer.

Sasiul este foarte detaliat, cu transmise (cutie de viteze, cardan, diferential), suspensie, teava de esapament, elementele directiei, etc.

Macheta cap tractor Skoda 706 MTTN - sasiul foarte detaliat

Macheta cap tractor Skoda 706 MTTN – sasiul foarte detaliat

Tot de la Auto Historia vine si fratele mai batran al MT-ului, respectiv Skoda 706 RTTN (diferentele dintre cele doua machete constau in masca radiatorului si oglinzi).
Machete cap tractor Skoda 706 MTTN si RTTN

Machete cap tractor Skoda 706 MTTN si RTTN

As vrea sa va mai spun ca pe sasiul Skoda RT s-a facut autobuzul Skoda 706 RTO (care a circulat si la noi in Romania, in Bucuresti si alte cateva orase).

Machete cap tractor Skoda 706 RTTN si autobuz Skoda 706 RTO

Machete cap tractor Skoda 706 RTTN si autobuz Skoda 706 RTO

Machete Skoda 706 (MTTN, RTTN si RTO)

Machete Skoda 706 (MTTN, RTTN si RTO)

Semiremorca pentru transport autoturisme a mai fost prezentata cu o alta ocazie, dar o sa-mi permit sa revin asupra acesteia.
Chiar daca ea este realizata integral din plastic (de remarcat faptul ca remorca este vopsita), prin detaliile reproduse, este o macheta la inaltime. Avem prezente triplele (din plastic transparent, lumini de gabarit, jante de tip Trilex, roti de rezerva, scari, etc. Semiremorca este detasabila si este prevazuta cu picioare de sprijin pliabile, astfel incat poate fi expusa separat, rezemata pe picioarele ei. Ea poate fi atasata la orice cap tractor de la SSM, Auto Historia, Modimio sau chiar si IXO.

Ca functionalitate, picioarele semiremorcii se pot plia, rampele din spate pot fi coborate iar platforma superioara („etajul”) coboara cu ajutorul unui mecanism articulat prevazut cu cilindri hidraulici, foarte bine reprodus.

Rampa de incarcare de sus se poate bloca in pozitie ridicata cu ajutorul unor came ce se pot roti. Aici trebuie avuta mare atentie ca acestea sa fie in pozitia blocat cand avem autoturisme pe „puntea” de sus si sa le deblocam inainte de a cobori puntea. Toate elementele fiind din plastic, riscam sa rupem ceva daca nu suntem atenti.

Macheta semiremorca transport auto MAZ 934410 - incarcarea autoturismelor pe puntea de jos

Macheta semiremorca transport auto MAZ 934410 – incarcarea autoturismelor pe puntea de jos

Macheta semiremorca transport auto MAZ 934410 - incarcarea autoturismelor pe puntea de sus

Macheta semiremorca transport auto MAZ 934410 – incarcarea autoturismelor pe puntea de sus

Pe remorca incap circa 8 autoturisme (patru sus si patru jos).

Machete cap tractor Skoda si semiremorca MAZ pentru transport autoturisme- gata de drum

Machete cap tractor Skoda si semiremorca MAZ pentru transport autoturisme- gata de drum

In incheiere, doresc sa va spun ca cele doua machete fac o pereche perfecta si pot fi o solutie inedita pentru expunerea unei parti din colectia de autoturisme estice la scara 1:43.

Machete cap tractor Skoda si semiremorca MAZ pentru transport autoturisme- echipaj complet

Machete cap tractor Skoda si semiremorca MAZ pentru transport autoturisme- echipaj complet

Machetele de cap tractor Skoda 706 MTTN, 706 RTTN si de semiremorca pentru transport autoturisme MAZ 934410 pot fi comandate si de pe site-ul nostru, www.vitrinacumachete.ro.

Spor la colectionat si o zi buna!

Dan

http://www.vitrinacumachete.ro/

https://www.facebook.com/vitrinacumachete.ro

https://vitrinacumachete.wordpress.com/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s