Salut,

Dan sunt! Anul acesta am avut sansa sa vizitez pentru a doua oara Bauma si mi-am adaugat la colectie inca o macheta care imi place! Astazi am sa va povestesc despre ea: macheta unei macarale Palfinger pe sasiu MAN TGS, reprodusa de Conrad, la scara 1:50, in culorile companiei austriece Prangl.

Asa cum v-am obisnuit, voi incepe cu o scurta prezentare a producatorilor utilajului real. Palfinger este o companie austriaca, cu o istorie care incepe in 1932, cand Richard Palfinger a deschis un atelier de reparatii pentru camioane si utilaje agricole. In 1959 el a produs prima macara hidraulica. Astfel au fost puse bazele companiei ce-i poarta astazi numele si este responsabila pentru cele mai multe macarale articulate, distribuite in intreaga lume. In ultimii anii, Palfinger si-a diversificat gama de produse, acum producand, printre altele: paltforme hidraulice pentru descarcat camioane, platforme autoridicatoare (nacele) si sisteme de ridicat containere de gunoi.

MAN nu cred ca mai are nevoie de nicio prezentare. Cu toate acestea, va voi spune cateva cuvinte despre istoria companiei germane. MAN, a fost creata in 1898 sub numele de “Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG”, insa istoria sa (si a companiilor de la care s-a pornit) se intinde pe o perioada de peste  250 de ani. De mentionat ca MAN a construit primul camion cu motor Diesel cu injectie directa din lume in anul 1924. Astazi MAN este unul dintre cei mai cunoscuti si apreciati constructori de camioane si autocare din lume. Modelul TGS  este calul de povara al producatorului german de camioane, fiind destinat aplicatiilor „heavy duty”: constructii, petrol, exploatari forestiere, etc.

Palfinger PK 100002 este o macara foarte versatila, cu un moment maxim de 92 tm si o sarcina maxima de 30 tone. Inaltimea maxima a bratului este de 38 de metri si, cu greutatea ei redusa, poate fi montata pe foarte multe sasiuri de serie.

Prangl este una dintre cele mai mari companii austriece specializate in servicii complete de transporturi speciale, ridicari si montaj. Prangl a fost fondata in Viena de catre Joseph Prangl in 1965 sub numele de Prangl GmbH, avand ca obiect inchirirea de macarale. Cu timpul,, compania s-a dezvoltat, fiind una dintre cele mai prestigioase companii europene de acest gen. De mentionat ca Prangl a deschis in 2009 o filiala si in Romania, insa aceasta a fost relocata de curand in Bulgaria.

 

MAN TGS cu macara Pafinger - fotografie preluata de pe hansebube.de

MAN TGS cu macara Pafinger – fotografie preluata de pe hansebube.de

Macheta de macara pe care o prezint astazi este fabricata de Conrad, la scara 1:50. Macheta este ambalata intr-o cutie tipica pentru Conrad, fiind protejata in burete la interior.

Macheta vine samblata in totalitate, singurele elemente, care sunt separate, fiind carligul, oglinzile si antena, care trebuie montate.

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger

Macheta impresioneaza prin masvitate si detalii, macaraua masiva iesind in evidenta. Sasiul este unul 8×6, cu una dintre axele din fata prevazuta cu transmisise hidrostatica MAN Hydrodrive.

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger

Rotile puntilor din fata sunt diferite, din cauza transmisiei hidrostatice, cu motoare hidraulice pe fiecare roata pe a doua punte din fata.

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - detaliu roti

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – detaliu roti

Sasiul bine reprodus, cu transmisia si suspensiile. Pneurile, desi au acelasi profil, au latimi diferite, intre punti.

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - sasiu

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – sasiu

La partea din fata remarcam farurile si proiectoarele, realizate din plastic transparent. Marcajele de gabarit de pe bara sunt, si ele, foarte realist reproduse. Pe bara se afla doua cale telescopice. Masca radiatorului este foarte fidel reprodusa, cu logo-ul MAN foarte fin reprodus. Stergatoarele sunt din palstoc, iar la pareta superioara a cabinei este montat un parasolar. Pe cabina avem antena si un girofar dublu. Oglinzile sunt vopsite in culorile caroserirei.

 

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger

 

Pe lateralele cabinei, pe langa manerul usii, fidel reproduse, se afla inscriptionarea Prangl si numarul de flota al camionului.

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - cabina

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – cabina

La partea din spate, avem doua perechi de stopuri: una pe sasiu si alta pe bena camionului, acestea din urma, fiind vopsite.

 

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger

Bena este demontabila, camionul puntad fi folosit ca un cap tractor.

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - cap tractor

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – cap tractor

Din pacate, insa, saua este pozitionata destul de avansat, astfel incat este imposibil sa cuplezi o semiremorca obisnuita de la Conrad.

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - imposibila cuplarea unei semiremorci

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – imposibila cuplarea unei semiremorci

Pe sasiu, la partea din spate sunt lampile stop, calele pentru roti si un girofar.

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - cap tractor

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – cap tractor

Bena este extensibila, iar obloanele se rabat.

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - bena extensibila

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – bena extensibila

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - obloane rabatabile

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – obloane rabatabile

Cabina este rabatabila, dezvaluind un motor nu foarte detaliat.

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - cabina rabatabila

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – cabina rabatabila

Macaraua este prevazuta cu trei perechi de cale, cate doua pe sasiu, telescopice cu doua segmente si o pereche de cale pe bara din fata.

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - cale telescopice

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – cale telescopice

Macaraua hidraulica articulata este o capodopera de inginerie. Este foarte fidel realizta, cu rezervoare si furtune hidraulice si proiectoare. macaraua este masiva si robusta.

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - o macara solida

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – o macara solida

Mecanismele de articulatie ale bratelor sunt adevarate opere de arta.

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - detaliu brat

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – detaliu brat

Macaraua este prevazuta si cu un troliu, functional, astfel incat poate fi expusa fie cu carlig fix, fie cu carligul mobil, ori chiar cu amandoua. Cablul trece prin niste role metalice minuscule.

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - carligul mobil

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – carligul mobil

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - detaliu brat

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – detaliu brat

Sectiunile segmentelor interioare ale bratelor sunt realizate din plastic sunt foarte subtiri si extrem de realiste, fiecare dintre ele fiind telescopic si prevazut cu un cilindru hidraulic.

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - brat telescopic

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – brat telescopic

 Macaraua se poate roti, ridica si telescopa, bratul principal fiind format din 10 segmente, iar bratul secundar (prelungitorul) este format din 6 segmente, prevazute, fiecare, cu cilindru hidraulic.
Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - un brat reusit

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – un brat reusit

 

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - un brat reusit

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – un brat reusit

In continuare, va las sa admirati macaraua pusa la treaba, singura sau impreuna cu un „coleg” de la Prangl
Macheta MAN TGS cu macara Palfinger

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger

Macheta arata foarte bine impreuna cu alte machete de la Palfinger: aici cu un MAN cu semiremorca telescopica Goldhoffer.

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - impreuna cu un alt MAN de la Prangl

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – impreuna cu un alt MAN de la Prangl

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - impreuna cu un alt MAN de la Prangl

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – impreuna cu un alt MAN de la Prangl

O alta macheta asemnatoare este macheta de macara Fassi, pe sasiu Scania, de la WSI.

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - impreuna cu Scania cu macara Fassi

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – impreuna cu Scania cu macara Fassi

 

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - impreuna cu Scania cu macara Fassi

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – impreuna cu Scania cu macara Fassi

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - impreuna cu Scania cu macara Fassi

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – impreuna cu Scania cu macara Fassi

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger - impreuna cu Scania cu macara Fassi

Macheta MAN TGS cu macara Palfinger – impreuna cu Scania cu macara Fassi

In incheiere nu pot spune decat ca este o macheta extraordinara si, ca atare, si-a gasit un loc special in colectia mea. Nu pot decat sa o recomand tuturor colectionarilor de machete de camioane si utilaje.

Spor la colectionat!

Dan

http://www.vitrinacumachete.ro/

https://vitrinacumachete.wordpress.com/

https://www.facebook.com/vitrinacumachete.ro

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s